Marise Sperling is Teammanager Merk en Marketingcommunicatie Particulier bij a.s.r. Eén jaar geleden startte ze – na de fusie tussen a.s.r. en Aegon Nederland – in deze rol. Daarvoor werkte ze 10 jaar in marketing - en communicatierollen bij Aegon. “Deze baan sluit naadloos aan bij wat ik het liefste doe: creativiteit in combinatie met strategie en analyse.”
Na haar studie Media en Journalistiek aan de Erasmus Universiteit werkte Marise bij de Volkskrant en bij een communicatiebureau. “Om ook aan de opdrachtgeverskant ervaring op te doen, begon ik bij Aegon. Ik werkte als functional lead van het merkteam en deed na een tijdje ook internationale projecten. Best spannend in het begin, maar ik ontdekte al snel dat je veel meer kan dan je denkt. Als je er maar vol voor gaat. Ik hou van verandering, leer daar altijd veel van. Het voelde dan ook logisch om vervolgens de stap naar a.s.r. te zetten en teammanager te worden.”
Deze baan sluit naadloos aan bij wat ik het liefste doe: creativiteit in combinatie met strategie en analyse.
Wat Marise bij a.s.r. aanspreekt, is dat er stevig wordt geïnvesteerd in marketing en communicatie. “Ons team is verantwoordelijk voor alle communicatie die gericht is op de particuliere markt. Van commercials en sociale media tot aan reclameborden langs de weg. Mede dankzij de consistente merkstrategie van a.s.r. is de naamsbekendheid in de afgelopen jaren omhoog geschoten. Met meer aansprekende campagnes kunnen we het merk nóg verder uitbouwen. Je begrijpt, ik ben in een warm bad gestapt, het zindert hier van de energie en positiviteit. Goede bijkomstigheid is dat ik me door a.s.r. veel bewuster ben geworden van de duurzame keuzes die je kunt maken. Mijn zoontje is daar ook mee bezig: hij houdt erg van de natuur en wil later Freek Vonk worden.”
De afgelopen maanden heeft Marise met haar team en veel andere collega’s van a.s.r. hard gewerkt aan een grote landelijke campagne rondom de Avond4daagse, waar a.s.r. hoofdsponsor van is. “Hiermee wil a.s.r. heel Nederland in beweging brengen. Om zo te laten zien waar we voor staan: bijdragen aan een gezondere samenleving. Wandelen is de makkelijkste manier van bewegen. En toch doen we het te weinig, ook kinderen bewegen steeds minder. Dat is zorgelijk, want bewegen is cruciaal voor onze fysieke en mentale gezondheid. Wandelen helpt je lichaam, hoofd én humeur.”
Voor kinderen is de Avond4daagse één groot wandelfeest. Voor ouders is het al een sport op zich om überhaupt op tijd aan de start te verschijnen. Haasten van werk naar huis, snel koken, iedereen aankleden én zorgen dat er (gezonde) snacks mee zijn – deze struggle is herkenbaar voor veel ouders, blijkt uit marktonderzoek. a.s.r. speelt hier met deze campagne op in, met bijvoorbeeld snelle, gezonde recepten en een checklist.
Marise herkent die struggle ook. “Ik heb een gezin met twee jonge kinderen, dat is altijd druk. Je kunt jezelf niet opsplitsen, dus moet het thuis goed geregeld zijn. Met de buitenschoolse opvang en een lieve oppas komen we al heel ver. En doordat a.s.r. flexibel werken ondersteunt, kan ik ook de losse eindjes aan elkaar knopen. Afhankelijk van wat er nodig is in het team werk ik twee dagen per week thuis. Dat scheelt al enorm veel reistijd. Wanneer er iets bijzonders is, dan stop ik wat eerder met werken en compenseer ik die tijd in het weekend of ’s avonds. Zo kan ik met mijn kinderen zelf de Avond4daagse lopen. Én carrière maken, én voldoende tijd voor mijn gezin: dat is wat ik wil en wat gelukkig kàn bij a.s.r.”
Bij a.s.r. weten we dat er méér is dan alleen je baan en je niet het één voor het ander wilt laten. Daarom zetten we jou centraal.