Nicole van der Niet
Client Relation Manager

Klanten en adviseurs helpen, daar word ik blij van

Nicole van der Niet werkt nog maar kort bij Aegon Cappital, maar zit daar als Sr. Client Relation Manager helemaal op haar plek. ‘Mijn ambitie is al jaren lang dat ik plezier wil hebben in mijn werk en als ik dat heb dan merken mijn collega’s en onze klanten dat ook.’

'Ik noem mezelf wel eens een oude job hopper. Ik ben ooit begonnen bij een bank, dat was een vakantiebaantje toen ik 18 was. Daarna ben ik wel altijd in de financiële sector blijven werken, maar daarbinnen heb ik echt van alles gedaan. Ik heb zowel bij grote als kleine adviseurs gewerkt, bij verschillende verzekeraars en heb zowel in de binnendienst als in de buitendienst functies gehad. De pensioenwereld, daar rolde ik eigenlijk in door een collega. Ik ging op een gegeven moment bij een assurantieadviseur werken en daar heb ik het pensioenvak geleerd. Ik moest mijn collega daar destijds ondersteunen in haar werkzaamheden en door haar ben ik besmet geraakt met het pensioenvirus. Zij vond haar vak erg leuk, en wist dat op mij over te brengen.

Na ook in de pensioenwereld op verschillende plekken te hebben gewerkt kwam ik tot de conclusie dat ik in mijn functie graag direct contact wil met klanten en adviseurs en dat ik het fijn vind om binnen een grote organisatie te werken, vanwege de flexibiliteit. Zo ben ik bij Aegon Cappital terecht gekomen.’

Mijn baan is heel afwisselend, daardoor blijft het voor mij interessant

Nicole van der Niet, Client Relation Manager

Afwisselend werk met veel klantcontact

‘Wat ik heel leuk vind aan mijn functie is dat je zowel met de werkgever als met de adviseur contact hebt. Ik vind het leuk om met mensen te praten, ik ben geïnteresseerd in wat ze doen en wie ze zijn en wil ze graag helpen. Voor werkgevers kan pensioen best lastig zijn en het is een grote kostenpost. Daarom help ik ze en neem ik ze mee door onze portalen. Daarnaast denk ik ook mee met de adviseur en bouw ik een relatie met hen op. Maar ik heb hiernaast ook nog andere taken zoals het inwerken van nieuwe collega’s en het coördineren van de klachtenafhandeling. Ook hebben we op onze afdeling veel telefonisch contact en beantwoord ik vragen van klanten, die ook weer heel divers zijn. Mijn baan is dus heel afwisselend, daardoor blijft het voor mij interessant.’

Gerelateerde vacatures
Open cultuur

‘De integratie tussen Aegon Nederland en a.s.r., daar zit ik heel relaxed in. Ik ben nu een paar keer bij a.s.r. geweest en ik vind het een onwijs gaaf pand. Dat vind ik wel belangrijk, dat het niet zo donker is, maar een mooi open gebouw. Ik verwacht dat de culturen wel vergelijkbaar zijn. Wat mij bij Aegon Cappital heel erg aanspreekt is dat de lijntjes kort zijn, ook alle managers en de laag daarboven zijn heel goed benaderbaar. Dat idee heb ik ook van a.s.r. Als ik CEO Jos Baeten hoor praten, dan denk ik dat is ook een heel benaderbare man.

In de samenvoeging van werkzaamheden zie ik eigenlijk alleen maar voordelen. Als we het beste van beiden combineren dan gaan we echt meters maken. Dat gaat heel leuk worden en ik vind het heel uitdagend om dat mee te maken en daar zelf aan mee te bouwen. Ik heb natuurlijk al enige ervaring in het vak, dus ik heb soms ook wel ideeën vanuit vorige werkgevers en daar staan ze hier ook altijd voor open. Er heerst bij ons een cultuur waarin we tegen elkaar zeggen; als we iets beter kunnen, en het binnen onze mogelijkheden ligt, dan gaan we het gewoon doen en proberen! Als je dan dingen voor elkaar kan krijgen of op kan lossen dan maakt dat mijn dag.’


Verhalen van andere collega's