Pensioenen zijn de belangrijkste en vaak ook de duurste secundaire arbeidsvoorwaarden voor werkgevers. Aan Jos van Schalkwijk de uitdaging om werkgevers te helpen. Als accountmanager bij onze productlijn pensioenen, zorgt Jos ervoor dat werkgevers de best passende pensioenregeling krijgen én dat zij kunnen genieten van de toegevoegde waarde die a.s.r. daarbij biedt.
Pensioenen worden vaak als ingewikkeld ervaren. Als accountmanager pensioenen bij a.s.r. neem ik dat gevoel graag weg en ga ik naar werkgevers toe om uit te leggen waar we mee bezig zijn. Wat hebben onze pensioenregelingen te bieden? Hoe doen we dat bij a.s.r. en vooral: hoe doen we dat samen met de klant? Welke regeling past in het arbeidsvoorwaardenpakket en is concurrerend binnen de branche?
Andersom neem ik ook informatie mee terug naar a.s.r.: hoe is de klantbeleving en op welke manier maken we die beleving nog positiever? Ik vind het belangrijk dat de klant bij a.s.r. blijft, en in het ideale geval dat de klant ook een ambassadeur wordt voor a.s.r.
Mijn collega’s en ik delen ervaringen en leren van elkaar.
Tijdens mijn studie Wiskunde en Econometrie was ik, net als de meeste mensen, niet echt bezig met verzekeringen. Ik stuurde een open sollicitatie om a.s.r. te leren kennen. Ik ben toen één keer op gesprek geweest en er werd meteen gezegd: ‘je kan direct beginnen en we leiden je verder op.’ Die slagvaardigheid sprak mij aan, en daarmee was de keuze voor a.s.r. als mijn eerste werkgever gemaakt!
Als je het hebt over collega’s, dan zie ik dit breder dan het eigen team waar ik mee samenwerk.
Bij pensioenen zijn we een hele gemêleerde groep, allemaal unieke exemplaren en door a.s.r. als team zo samengesteld dat onze krachten samenkomen. De humor van mijn directe collega’s kan ik niet missen. We zoeken elkaar op om ervaringen met elkaar te delen en van elkaar te leren. Dat vind ik zeer waardevol.
Mijn leidinggevende zie ik echt als coach. Natuurlijk zijn er harde doelstellingen maar mijn leidinggevende kijkt ook samen met mij naar m’n ontwikkeling en hoe we kunnen leren van fouten om het volgende keer nog beter te kunnen doen.
De pay-off van a.s.r. is ‘helpen door te doen’. Dat is toch de mooiste pay-off die er is! En dat doen we vooral door samen te werken, om er zo voor te zorgen dat er voor de klant de mooiste oplossing wordt gevonden. Ook spreekt het mij aan dat bijvoorbeeld een teamuitje wordt gekoppeld aan een maatschappelijk doel. Verder vind ik het mooi dat opleidingen en trainingen er ‘gewoon’ zijn bij a.s.r., om zo te zorgen dat je duurzaam inzetbaar bent. Op die manier kan ik mezelf blijven ontwikkelen.
Wij staan bij a.s.r. voor een enorme uitdaging, want het gaat allemaal zo snel in de pensioenwereld. De afgelopen paar jaar is er wetswijziging op wetswijziging gestapeld. Dat maakt pensioenen dynamisch, dat maakt het spannend. Ik wil er graag aan bijdragen om de klant daar in mee te nemen en om ervoor te zorgen dat a.s.r. slagvaardig is, nu en in de toekomst.
Bij mijn start in 1997 had ik niet verwacht langer dan 3 jaar bij a.s.r. te gaan werken. Maar voorlopig ben ik nog niet weg! Het is véél dynamischer en leuker dan je van de buitenkant verwacht. Ik vind zelf dat ik de mooiste baan van de wereld heb! Als a.s.r. ooit internationaal gaat, dan wil ik daar wel bij zijn. Die ambitie is er wel.