De website van a.s.r. maakt gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de website goed te laten werken en om de website, volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Hiermee kun je feedback geven of onze informatie delen op social media. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Via zijn afstudeerstage maakte Dennis van Dijk kennis met schadebehandeling én met a.s.r. verzekeringen. Het klikte van beide kanten en dus was de vraag niet óf Dennis terug zou keren, maar wanneer. Dat gebeurde in april 2018.
Ik heb als letselschadebehandelaar direct contact met mensen die letselschade hebben. Daar komt in de praktijk veel meer bij kijken dan het financieel afhandelen van een ingediende claim. Letselschade is ontzettend persoonlijk en heeft meestal behoorlijk veel impact op iemands leven. Zelfs bij de lichtere letsels en dossiers, die ik onder mijn hoede heb, komt vaak veel emotie kijken. Dat vraagt om inlevingsvermogen en begrip.
Naast het afhandelen van binnenkomende schademeldingen, bellen mijn collega’s en ik ook actief achter schademeldingen aan. Zo houden we de regie en laten we zien dat we mensen oprecht willen helpen. Geen afwachtende houding, maar laten zien dat we klaarstaan voor iedereen. Als ik merk dat ik iemand echt kan helpen, gerust kan stellen en het dossier naar tevredenheid kan regelen, dan ben ik tevreden. Daar doe ik het uiteindelijk voor.
Bij mijn werk komt vaak emotie kijken. Dat vraagt om inlevingsvermogen en begrip.
Ik werk in een team van 30 mensen met wie ik samen de lichtere schadevoorvallen oppak. Het is veel schakelen, onderling en met belangenbehartigers. Iedereen heeft zijn eigen dossiers en die nemen we bij ziekte of vakantie van elkaar waar. We gaan op een informele en toegankelijke manier met elkaar om en dat vind ik persoonlijk erg prettig. Zo nu en dan is er een teamuitje en soms, als het weer het toelaat, vind je ons na werktijd op het terras.
Ik leerde a.s.r. kennen tijdens mijn afstudeerstage. Ik had het hier ontzettend naar mijn zin en wilde na mijn afstuderen dan ook graag bij a.s.r. aan de slag. Anderhalf jaar later kreeg ik die kans, toen ik werd benaderd over de functie van Schadebehandelaar personen- en letselschade. Daar hoefde ik niet lang over na te denken!
Wat mij enorm aanspreekt bij a.s.r. zijn de ruime ontwikkelingsmogelijkheden die wij als medewerkers krijgen. Zodra je een goed plan hebt, met duidelijke onderbouwing, wordt er alles aan gedaan om je op weg te helpen. Dat is fijn, want zo kun je alle kanten op zonder dat je van werkgever hoeft te wisselen. Daarnaast zijn de flexibele werktijden en de aandacht voor vitaliteit voor mij persoonlijk erg prettig. Ik fitness bijvoorbeeld een paar keer per week tijdens de pauze, en daar krijg ik alle ruimte voor.
Ik heb nu nog voornamelijk de minder zware en complexe letselschades in mijn portefeuille, maar zou op den duur door willen groeien naar een letselschadeteam waar ik zwaardere letselschades kan behandelen. Vanuit mijn rechtenachtergrond lijkt het me interessant om de meer ingewikkelde zaken te behandelen. Maar eerst nog wat vlieguren maken. Voorlopig zit ik bij a.s.r. nog helemaal op mijn plek.