Marjolein Zeldenrust
Distributiemarketeer a.s.r. Vitality
{ "menu": { "text": "Menu" } } { "searchBar": { "placeholder": "Doorzoek de site", "buttonText": "Zoeken", "formAction": "/zoekresultaten" } }

Als trainee kon ik mezelf écht uitdagen

Stilstaan, dat is niks voor Marjolein. Daarom startte ze na haar master Marketing Management direct als trainee bij a.s.r., waar ze verschillende projecten oppakte, mentor werd van een lid van de Raad van Bestuur en haar angst voor spreken in groepen overwon. Het volgende station: een nieuwe functie als Distributiemarketeer bij a.s.r. Vitality.

Dit doe ik

Als Trainee bij a.s.r. heb ik drie interessante opdrachten op het gebied van Marketing en Sales gedaan. Ik begon op de afdeling Verkoopondersteuning van AOV, waar ik onder andere onderzocht hoe de voordelen van verschillende distributiekanalen optimaal benut kunnen worden. Daarna werkte ik in het team Marketing AOV aan een merktransitie en tot slot hield ik mij voor de afdeling Zorg bezig met de communicatie in het zorgseizoen.

Ik wilde zo veel mogelijk uit mijn traineeship halen en snel de afdeling zien en meemaken. Daarom ben ik al snel verder gaan kijken dan mijn drie opdrachten en ingestapt op andere projecten. Zo heb ik onder andere kick-off filmpjes voor startende werkgevers gemaakt voor a.s.r. Vitality en gaf ik als mentor van RvB-lid Annemiek van Melick haar input over wat onze generatie bezighoudt. Ook zette ik me samen met een aantal andere trainees in voor de bewustwording over de gevolgen van excessief lenen onder (aankomend) studenten.

Inmiddels ben ik uitgestroomd als Distributiemarketeer bij a.s.r. Vitality, waar ik mij onder andere bezighoud met het inrichten van de sales-funnel, het optimaliseren van het leadproces en het gebruiken van wetenschappelijk onderzoek voor marketing- en salesinzichten.

Gerelateerde vacatures
Waarde creëren en verschil maken

Na mijn master in Marketing Management wilde ik mezelf blijven uitdagen, dus een traineeship lag voor de hand. Maar de FMCG-bedrijven waar studiegenoten in geïnteresseerd waren, waren niets voor mij. Ik wilde niet zomaar producten aansmeren, maar echt waarde creëren en betrokken zijn bij de maatschappij. Tijdens mijn studie werkte ik als Klantenservicemedewerker bij CZ en kreeg ik al wat mee van de verzekeringswereld. Dat voelde goed, en zodoende ben ik me gaan oriënteren op verzekeraars. a.s.r. sprong er als duurzame verzekeraar echt uit voor mij. Verzekeren wordt vaak gezien als stoffig, maar a.s.r. staat juist erg open voor verandering, zet voortdurend stappen om nog toekomstbestendiger te zijn en laat zien hoe je een verschil kan maken voor klanten, medewerkers en de maatschappij. Bijvoorbeeld met a.s.r. Vitality, een gezondheidsprogramma waarmee je beloningen kunt verdienen door meer en vaker te bewegen. Als Distributiemarketeer bij a.s.r. Vitality draag ik daar nu zelf aan bij. Dat vind ik heel tof.

Op zoek naar uitdaging

De uitdaging die ik zocht in een traineeship, vond ik ook bij a.s.r. Ik kreeg vanaf het begin veel vrijheid om dingen op te pakken, ook als ze eigenlijk nog iets te moeilijk waren. Daar werd ik dan extra in begeleid door mijn leidinggevende en andere collega's. Ik had in het begin nog geen vakinhoudelijke kennis over de distributiekanalen, maar iedereen stond open om vragen te beantwoorden en proactief mee te denken. En als ik toch een fout maakte? Dan was daar ook ruimte en begrip voor. Collega’s gaan goed met elkaar om en managers zorgen goed voor hun medewerkers. Dat merk je aan alles.

Ik wil niet zomaar producten aansmeren, maar waarde creëren en betrokken zijn bij de maatschappij.

Marjolein Zeldenrust, Distributiemarketeer a.s.r. Vitality

Ook op persoonlijk vlak was er veel ruimte en aandacht voor ontwikkeling. Tijdens mijn sollicitatie vroeg mijn toekomstige manager me al wat ik het engste vond om te doen. 'Spreken in groepen', antwoordde ik. Om me te helpen hierin te groeien, kreeg ik de kans om een dag te presenteren en aan elkaar te praten voor een grote groep collega's. Dat heb ik nu een paar keer gedaan en ik word er steeds comfortabeler in. Ik vind het fijn dat ik kansen krijg om mezelf te ontwikkelen, zonder voor het blok gezet te worden. Die kansen pak ik met beide handen aan.

Blik op de toekomst

Tijdens het traineeship heb ik veel van de organisatie gezien, veel mensen leren kennen en ontdekt welke kant ik op wilde met mijn werk. Ik kijk ernaar uit om als Distributiemarketeer bij a.s.r. Vitality de (distributie)processen te optimaliseren en in te spelen op verschillende veranderingen in het distributielandschap. Daarnaast wil ik graag actief blijven bij andere projecten. Ik ben me nu bijvoorbeeld met een groep aan het oriënteren op deelname aan de Partnership Verkiezing, een initiatief dat young professionals helpt een duurzame businesscase te ontwikkelen. Er is nog genoeg te ontdekken.

Wil jij net als Marjolein een vliegende carrièrestart maken bij a.s.r.? Kijk dan snel of het traineeship van a.s.r. iets voor jou is!


Verhalen van andere collega's