De website van a.s.r. maakt gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de website goed te laten werken en om de website, volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Hiermee kun je feedback geven of onze informatie delen op social media. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Deze maand kunnen medewerkers van a.s.r. aan de hand van online spellen en kennisvragen sparen voor een donatie aan Giro555. Zo helpen zij de slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië en spijkeren ze tegelijkertijd hun kennis bij. Michel: ‘Ik heb mijn opgespaarde punten ingezet voor en donatie en collega’s opgeroepen om hetzelfde te doen. De meesten hadden het zelf al gedaan.’
Bij a.s.r. blijven medewerkers spelenderwijs op de hoogte over de inhoud van hun werk, informatieveiligheid, de gedragscode en relevante ontwikkelingen. Gamification noemen we dat. Aan de hand van een spelletje flipperkast, golf, bubbleshooter of snake krijg je vragen voorgeschoteld. Goede antwoorden leveren punten op die je kan inruilen voor een prijs of een donatie aan een goed doel. Zo ontwikkelen en toetsen we de kennis die medewerkers nodig hebben om hun werk goed en veilig te doen.
Deze maand zijn de Gamification-punten in te zetten voor een donatie aan Giro555, voor de slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië. De actie maakte veel los onder collega’s, die massaal hun punten inleverden voor een donatie.
Arzu Cakici (Adviseur HR Vitaliteit) is één van de collega’s met familie in het getroffen gebied. ‘De aardbevingen waren precies in het gebied waar ik vandaan kom. De familie en vrienden die we hebben kunnen bereiken maken het gelukkig naar omstandigheden goed en zijn veilig, maar hun huizen zijn verwoest en ze leven in de kou in de auto en in tenten. Ondanks alles wat weg is, zijn ze blij dat hun geliefden leven en wanneer de zon schijnt. Voor mij een extra besef dat sommige dingen in het leven zo vanzelfsprekend zijn dat we vergeten zijn er dankbaar voor te zijn. En hoe belangrijk het is om elke dag even stil te staan bij de mensen die je dierbaar zijn.
Ik vind het hartverwarmend dat veel collega’s mij een persoonlijk bericht sturen of even aanspreken en steun betuigen. En dat ze via Gamification bijdragen aan een donatie. Wat ben ik trots op a.s.r. en alle collega’s voor dit waardevolle gebaar.’
Ook Fadime Cakir-Cagrici (Medewerker Bedrijfsvoering) reageert trots op de inspanningen van collega’s. ‘De aardbevingen hebben mij erg geraakt en ik vraag me steeds af wat ik zelf kan doen. Ik heb tot nu toe al mijn punten bewaard, dus heb ze meteen allemaal ingewisseld voor een donatie. Geweldig dat we met alle mensen in dit grote bedrijf samen iets kunnen betekenen voor de mensen in Turkije en Syrië. Ik vind het echt mooi dat a.s.r. dit organiseert.’
Voor Specialist Veiligheidszaken Michel Chaigneau was het vanzelfsprekend om met de actie mee te doen. ‘Ik werk al 46 jaar bij a.s.r. en collega’s zijn mij heel dierbaar. Dus toen ik hoorde van de ramp dacht ik meteen aan mijn Turkse collega’s en de mensen om hen heen. De ramp heeft zoveel mensen getroffen. Ik heb direct een eigen bijdrage gedaan, mijn Gamification-punten ingezet voor een donatie van a.s.r. en mijn collega’s opgeroepen om hetzelfde te doen. Dat is niet meer dan logisch; ieder mens die wat kan missen, zou dat moeten doen. Voor de meesten was die aanmoediging niet nodig, die hadden het zelf al gedaan.’
a.s.r. en de maatschappij
Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in ons DNA. We werken met respect voor onze omgeving en proberen zoveel mogelijk het goede te doen. Door goede doelen te steunen, maar bijvoorbeeld ook door teamuitjes met een maatschappelijk karakter te organiseren en medewerkers een dag per jaar betaald verlof te geven voor vrijwilligerswerk. Lees meer.